Den Sista Skogen

Wow jag såg precis en riktigt bra gammal sci fi.
Den handlade om ett rymdskepp med stora domes där dom sista träden och djuren förvaras.
Helt plötsligt en dag blir besättningen på fyra man beordrade att atombomba alla domes och anmäla rymdskeppet till godshantering istället.
En av snubbarna flippar totalt och drar iväg med skeppet och den sista skogen ut i rymden och tillsammans med tre stycken små robotar glider han omkring och flummar runt.
En riktig jävla hippie rulle på sin tid kan jag tänka mig. =o)
Det här är en sån film som snubbar får tårar i ögonen av men aldrig erkänner det.
Rekomenderas starkt då den är av den gammla skolans filmer där det inte finns nåt klimax eller nån ärkefiende.
Hela filmen lutar istället på sin story vilket jag tycker mer filmer nuförtiden borde göra.

Hursomhelst så finns hela filmen på youtube, jag lägger in länken här nedanför.

PS: Med gammal sci fi menar jag typ 70-talet, inte nån gammal "Danger, Will Robinson!" skit. =P

Silen Running

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0