Marijuana + och -

PLUS

+1. Man får lätt för att skratta, saker som bara är ganska kul utan weed är fucking hillarious med weed.

+2. Man kommer väligt nära polare man röker med, röker man tillsammans litar man på varandra mer.

+3. Öl och gräs är den bästa party-drogen någonsin om man vill vara sig själv och ingen energized junkie med svarta ögon som pratar för mycket och dagen efter bara vill gömma sig i ett mörkt rum och deppa.

+4. Problem känns som bortblåsta. Kronofogden? Whatever. Inga pengar? Har du gräs så... whatever. Går det dåligt i skolan, har du inga vänner, ogillar din hund dig? Sprinkle some weed on that så skiter du snart i det.

+5. Börjar du tidigt, typ mellan/hög-stadiet så blir du automatiskt accepterad in i det "coola" gänget i skolan.

+6. (min favorit) Du blir mycket mindre aggressiv i ditt sätt att hantera vardagliga problem. Innan jag började röka kontinuerligt så hamnade jag i bråk så fort jag vart packad. Våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd och grov kränkning av tjänsteman (I really dont like authorities) ett par gånger nu är mitt sinne så långt ifrån våld som möjligt. Peace.


MINUS

-1. Du slösar bort mycket tid på att kolla på tv-program du aldrig hade slösat bort din tid på annars.

-2. När man slutar röka tappar man lätt kontakten med polarna som fortsätter.

-3. För mycket weed, öl och munchies leder oundvikligen till att du lägger på dig ett par extra kilo.

-4. Problem som räkningar, söka jobb och skaffa flickvän är ganska lätt att skita i också.

-5. Börjar du för tidigt blir du en fucking retard som skiter i att plugga och jobbar på MC-Donalds resten av livet.

-6. Man släpper ofta konflikter man egentligen borde ha tagit, typ löneförhandlingar och andra samhälls-relaterade saker.

SLUTSATS

Rök gärna men kom ihåg att det är stor jävla skillnad på att röka varje dag eller att bara röka lite då och då.
Tänk på det som alkohol. Bli ingen jävla weed-alkis som går runt och ler medans hans värld faller runt honom.

Stämmer allt i livet? Har du inget du skjuter upp, inga bråk med nån, en accepterande flickvän och ett bra jobb utan piss-prov? Då rekomenderar jag att du börjar röka varje dag på en gång, det kommer bara göra saker bättre tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0